@nicoleblog_cz

26.9.16

Přečtené knihy za měsíc srpen/září

Před nějakou dobou jsem si řekla, že bych vám ráda doporučila i něco jiného, než jen kosmetiku. 

Většinou jste na mém blogu mohly vidět recenze na kosmetiku dekorativní, pečující, návody na líčení atd., ale dnes bych vám chtěla doporučit tyto dvě knihy, které jsem přečetla za měsíc srpen/září. 

Není jich nějak extra moc, ale zrovna jsem měla štěstí na tyto tři, které se mi dostaly do rukou, ty, které se prostě četly skoro samy. 

Strašně mě baví knihy, které vás vtáhnou do děje. Miluji knihy, které vás vtáhnou do starší doby, knihy, které jsou napsány do posledního puntíku a jsou prostě dokonale promyšlené. Zde je pár  mých knižních tipu na pozdní zimní večery nebo jen tak na relaxaci :)

Luca Di Fulvio /Chlapec, který rozdával sny



New York, 1909. Zaoceánským parníkem spolu s dalšími přistěhovalci z celého světa dorazí mladá žena se svým malým synkem. Pocházejí z Itálie, z oblasti, kde panují téměř středověké poměry, aby si v Americe splnili svůj sen o lepším životě. Jejich naděje však záhy utrpí trhliny, neboť ve zbídačelém italském ghettu v newyorské čtvrti Lower East Side, kde najdou útočiště, diktují pravidla brutální gangsteři a jejich kriminální poskokové. Stát se mužem znamená pro Christmase čelit realitě. Pokud chcete přežít, nesmíte měnit pravidla. Ledaže máte charisma a neuvěřitelný dar fantazie.

Tato kniha mě velmi zaujala svým dějem, je to prostě román, který i mě, (která je moc nemusí) velmi zaujala. Příběh chlapce a dívky, chlapcovy matky mě prostě vzal. Kniha je moc hezky napsaná, opravdu velmi čtivá, nelze se od ní odtrhnout. Ne nadarmo je bestsellerem. Strašně se mi líbí období děje, počátky r. 1900, spisovatel knihu moc hezky promyslel a jde vidět, že prostě u ní myslel, že nepsal jen tak do větru, kdy se to v moha případech stává, že kniha nestojí ani za prvních deset stran. Velmi napínavá kniha. Jsou v ní hezky popsaná místa New Yorku, což se mi líbí. Myslím si, že tuto knihu mohu vřele doporučit. I když má něco přes pět set stran, dá se přečíst jedním dechem. Na knize se mi líbí, že není jen o té jedné postavě, ale jsou v ní více zápletek, postav, jejich děje, osudy jsou rozděleny do kapitol. Opravdu krásný příběh :)
Knize dávám *****

Ruta Sepetysová/Potrhaná křídla


New Orleans padesátých let – zábava, saxofony, intriky i černá ruka mafie. Josie Moraineová přišla do města „velké pohody“ s matkou. S matkou, která jí slibovala panenku, když bude hodná, ale nikdy si na to pak nevzpomněla, s matkou, která byla prostitutkou a milovala drahé šperky, s matkou, která se o ni neuměla a možná ani nechtěla postarat. Josie se ale dokázala postavit na vlastní nohy a má hlavu plnou snů. Dokáže si je však splnit? Dokáže se vymanit z bahna Čtvrti, které se jí snaží stáhnout dolů? A dokáže se vyrovnat s lidskými slabostmi, zradami a křivdami a poznat, kde je pravda?
Další kniha od autorky světově uznávaného románu V šedých tónech, která vás nenechá chladnými, s postavami, které vám budou ožívat před očima. Ruta Sepetysová svou druhou knihou dokázala spisovatelsky vyspět a právem se zařadila mezi významné autory současnosti.

Opět moc hezká kniha, období 50. let, 20. stol. Kniha se ze začátku blbě četla, ten děj byl ze začátku takový neslaný,ale rozjelo se to. Nakonec se z této neslané knihy stala velmi akční, čtivá kniha plných zvratů. Zařadila bych jí spíš k historickým románům. Kniha vás musí prostě něčím zaujmout, tato mě nakonec zaujala svými zvraty a očekáváním. Stále mě něčím napínala a nakonec to stálo za to! Vřele doporučuji. A i když se mi líbila, stejně ale nepřebila Chlapce, který rozdával sny. Možná mi vadila ještě taková věc, že děj knihy se točil stále kolem jedné osoby, mám ráda, kdy je kniha rozdělena tak, že se v ní odehrávají osudy i jiných postav než jen té jedné.
Knize dávám ****

Tyto dvě knihy jsou svým dějem velmi podobné, i obdobím, ve kterém se děj odehrává. Obě knihy jsou romány, velmi čtivé, hezky napsané. Rozdíl je možná v počtu stran a v tom, že jednu knihu psala žena, druhou muž. Ale všimla jsem si jednoho detailu, že muži při psaní asi většinou víc myslí, než ty ženy. Myslím to tak, že jsou víc promyšlenější. Ta první kniha se mi zdá více detailněji zpracovaná, než kniha druhá. Jedna kniha je rozdělena do kapitol, která řeší osudy i jiných vedlejších postav než té jedné hlavní, což u druhé knihy se nedá napsat, ta je pořád o té jedné, což by vás mohlo chvilkami nudit Avšak to je jen detail :)

Jo Nesbo/Sněhulák


Sněhulák je sedmou knihou volné série krimirománů, jejichž hrdinou je vyšetřovatel Harry Hole. 
Je listopad. V Oslu napadl první sníh. Birte Beckerová přichází domů z práce a chválí manžela a syna, jakého postavili v zahradě krásného sněhuláka. Jenže oni žádného sněhuláka nepostavili. Celá rodina užasle zírá z okna. Syn si všimne, že sněhulák je obrácen tváří k domu a jeho černé oči hledí přímo dovnitř. Ráno je Birte pryč. Zmizela bez stopy. Jen sněhulák má kolem krku její šálu. Vrchní komisař Harry Hole dostává tajemný dopis s podpisem "Sněhulák" a také novou kolegyni Katrine Brattovou, která si v tajuplnosti se Sněhulákem nezadá. Harry později zjistí, že Birte Beckerová není první případ. Na povrch vyplouvá řada podobných zmizení a ukazuje se, že mají společné rysy, především to, že všechny ženy byly vdané a všechny se ztratily s prvním sněhem. Rozbíhá se vyšetřování, které je tentokrát ještě napínavější než obvykle a pro Harryho o to složitější, že se silně dotýká jeho nové kolegyně i jedné velice blízké osoby. Harry ani netuší, jakému zlu bude muset tentokrát čelit a jakým způsobem bude muset prokázat, co v něm je...

Tuto knihu bych doporučila číst v zimním období, kdy vás kniha vtáhne do děje ještě víc. Já ji četla někdy na začátku srpna, kdy bylo teplo a moc mě nebrala, ale opravdu jsem ji přečetla a mohu říct, že lepší detektivku jsem zatím nečetla. Začátky jsou vetšinou takové neslané, ale nakonec jsem se do ní zakousla a jela jsem. Kniha vás vtáhne do děje, napíná vás, je plná zvratu. Líbí se mi, že se v knize odehrává více dějů najednou, to, že to není stále o té jedné osobě, jako je například v knize výše uvedené. Kniha je opět detailně zpracovaná. Knihu mohu opět doporučit. 
Knize dávám *****

Vetšinou si knihy vybírám zde na http://www.databazeknih.cz/ kde si vyberu knihu, přečtu si o čem kniha je, vidím jaké má kniha hodnocení. Když se mi nějaká kniha zalíbí, zapíšu si název a jdu do knihovny. Dělám to takto, protože většinou zapomenu, kterou knihu jsem to chtěla a tohle je pro mě mnohem příjemnější a jednodušší :) Já si většinou vybírám knihy historické, světovou literaturu :)

***

Jaký žánr máte nejraději vy a co byste mi mohly doporučit?

Snad se vám má menší knižní ukázka líbila a budu ráda, když se zde zastavíte i příště :)

Hezký zbytek dne, NB!

2 komentáře:

  1. Sněhuláka jsem tuším četla někdy v květnu nebo červnu. Nevím přesně. Ale faktem je, že v zimě bych po téhle knížce nesáhla ani za zlaté prasátko! Na to jsem moc velký strašpytel a obávám se, že by mě vtáhla do děje natolik, že bych nevystrčila od listopadu do února nos z baráku! :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak to máš v poho přečtené a týden :D lákají mě od Nesba snad všechny knihy, ale uvidíme, teď toho času moc nebude no :)

      Vymazat

Jsem ráda za jakýkoliv komentář, ať už pozitivní či negativní. Akceptuji slušné chování. Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé. Budu ráda i za připojení se na odběry mého blogu (v pravém postranním panelu). Hezký den všem!