@nicoleblog_cz

8.7.17

Má micelární voda ...

 



Už odjakživa patřím k těm, která si pleť odličovala pomocí tamponku a odličovacího mléka. A i přesto, že jsem typ člověka, který nerad mění nějaké své zvyky jsem i tak chtěla vyzkoušet "zázrak" v čištění pleti a to micelární vodu.

Micelární vody zažívají nebo spíš zažívaly velký boom a také já jsem se stala tou "ovečkou", která si řekla, že musí mít svou micelárku. Tak jsem sáhla rovnou po "novince" mezi miceláními vodami a to od značky Lirene. Micelární voda, která je 3 v 1 čistí obličej, odličuje make-up, rozjasňuje a tonizuje a navíc má maxi balení, které má 400 ml. Vypadá neškodně, ale?! Přejdeme k tomu ...

... co to ty micely jsou?

Micela patří do koloidní chemie. Jsou to shluky molekul tenzidů dispergované v kapalném médiu. Typická micela ve vodném roztoku (tzv. micelární voda) vytváří agregáty s hydrofilní částí molekuly orientovanou do vodného prostředí a hydrofobní částí skrytou uvnitř. Nejčastěji mají micely přibližně kulovitý tvar, ale mohou vytvářet i elipsoidy, válce a dvojvrstvy. Tvar a velikost micely jsou ovlivněny jak geometrií molekuly tenzidu, tak i vlastnostmi roztoku, např. koncentrací tenzidu, teplotou, pH a iontovou silou.

Tak a teď k mé micelárce. Na obalu je psáno, že je hypoalergenní, takže by měla být super i pro citlivou pleť. Což v poslední době mám. A tak jsem si směle své odličovací mléko vyměnila za micelární vodu a začala si s ní minimálně dvakrát denně čistit obličej tak, že jsem si s ní odličovala make-up, doodličovala pleť, prostě ji používala pořád. Asi tak po dobu dvou měsíců. Po nějaké době jsem si všimla, že se mi udělalo akné. Taková krupička na obličeji, v oblasti tváří pod lícními kostmi a na čele. Ne a ne se jí zbavit. To přitom v létě mám pleť čistou bez akné, čím to asi může být. Byla jsem nucena maskovat krupičku korektory a čekala jsem až zmizí, ono nic. Stav pleti vypadal nehezky. Pleť byla mdlá, měla jsem na pleti nehezkou krupičku, ze které jsem ještě teď nešťastná. Sice tato micelární voda příjemně voní, ale po očištění pleti jsem měla pořád takový lepkavý a napnutý pocit na pleti, který mi prostě nedal. Navíc tato micelárka nebyla schopná odlíčit ani řasenku, takže jsem si sedla k PC a zjistila si něco o micelách, micelárních vodách a měla jsem to udělat už dřív.

Micelární vody, ne jen tato, ale i většina jiných vod nejsou k pleti zase tak šetrné jak vypadají. Micelární voda se hodí na pleť suchou, citlivou, k odstranění lehkého make-upu. Je to chemie, která vám pleť vyčistí do čista. Když píšu do čista, tak do čista. Micelární vody obsahují rozpušťovadla a odmašťovadla, které napomáhají odstranit make-up a také jeho zbytky a jiné nečistoty na pleti.

 Obličej by se měl čistit dvakrát denně, dle potřeby. Já obličej čistím asi třikrát, dle nutnosti. Obličej by se neměl zběsile drhnout a odmašťovat, protože si pleť zničíte. Při dlouhodobém požívání micelární vody si narušíte přirozený film pleti a dochází k jejímu ztenčování. Může docházet k tomu, že:

- obličej bude zašedlý, vytratí se přirozená barva obličeje
- póry se budou ucpávat
- objeví se vyrážky, ekzémy, lišeje, místa na pleti s jemnými šupinkami
- objeví se začervenání pleti, rozšířené žilky
- objeví se náhlá alergie na kosmetiku, kterou už nějakou dobu používat
- objeví se pálení tváří po nanesení oblíbeného krému

K čemu mě mé bádání po tom, co to micely jsou a po tom, jak nám micelární vody mohou škodit přimělo? Přimělo mě to k tomu, neodcházet od zvyků od mé péče o pleť. Pleť je důležité promašťovat, aby neztratila svůj přirozený film. Nejlepší odličování a čištění pleti je gely a mléky, které obsahují olej. Dvakrát až třikrát do týdne použiji peeling a pleť vypadá hned jinak. Po této zkušenosti už do micelárních vod už nepůjdu. 

Pokud vám micelární voda vyhovuje, nechci vás tímto článkem od ni odradit, ne všechny micelární vody mohou takto na pleti reagovat. Ale všeho moc škodí a někdy je méně více :)

♥♥♥

A co vaše zkušenost s micelárními vodami? :)

Přeji hezký zbytek dne. N. ♥





Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za jakýkoliv komentář, ať už pozitivní či negativní. Akceptuji slušné chování. Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé. Budu ráda i za připojení se na odběry mého blogu (v pravém postranním panelu). Hezký den všem!